8 tips voor effectieve flyers

De zomer staat voor de deur, de corona-crisis lijkt iets van het verleden en iedereen lijkt erop gebrand zoveel mogelijk te genieten. Alle reden om je bedrijf eens goed in de spotlight te zetten en de aandacht van potentiële klanten te trekken. Flyers zijn daar een prima middel voor, maar dan moet je wel goed nadenken over een slimme manier om de aandacht te trekken. Hier zijn acht tips.

1. Gebruik een opvallende kop

De kop is het eerste wat potentiële klanten te zien krijgen, dus zorg ervoor dat het iets is dat echt hun aandacht trekt. Iets als “Krijg 50% korting op uw volgende aankoop!” of “Win een gratis vakantie!” zal mensen zeker interesseren.

2. Kleur + visuals

Mensen zijn visuele wezens, dus met behulp van aantrekkelijke visuals zorg je ervoor dat je flyer opgemerkt wordt. Ga je flyers drukken, gebruik dan heldere kleuren, interessante graphics of foto’s kunnen allemaal helpen om je flyer op te laten vallen.

3. Gebruik gemakkelijk te lezen tekst

Niemand wil tijd besteden aan het ontcijferen van een hoop kleine lettertjes dus zorg ervoor dat de tekst van je flyer makkelijk te lezen is. Een groot, duidelijk lettertype is altijd een goede keuze.

4. Hou het kort en krachtig

Vergeet niet wat het doel is van je flyer: proberen om de aandacht van mensen te grijpen. Je bent geen roman aan het schrijven. Trek de aandacht, gebruik een paar bullet points en stuur ze daarna door naar je website.

5. Benadruk wat jouw aanbod uniek maakt

Wat onderscheidt je bedrijf van de concurrentie? Zorg ervoor dat die informatie direct duidelijk is. Ben je goedkoop, biedt je de beste en mooiste spullen, lever je een unieke dienstverlening? Hoe duidelijker, hoe beter.

6. Gebruik een duidelijke CTA

Je flyer moet duidelijk maken wat je wilt dat je potentiële klanten doen. Als ondernemer lijkt dat heel duidelijk, maar dat is het voor de lezer vaak niet. Of je wilt het niet expliciet zeggen. Goede verkopers weten het: als je een sale wilt moet je daar soms gewoon om vragen. Dus, wat wil je van de klant? Moet deze je website bezoeken, een telefonische afspraak maken of naar je winkel komen? Zeg dat dan onomwonden.

7. Vermeld contactgegevens

Maak het mensen gemakkelijk om in contact te komen. Niemand gaat op zoek naar een e-mailadres, telefoonnummer of website als je die zelf niet duidelijk vermeldt.

Stuur je mensen door naar je website voor meer info? Met een speciale actiepagina kun je goed meten wat je campagne oplevert. Gebruik daarvoor een slimme URL, bijvoorbeeld website.nl/actiekorting, zodat mensen ook daadwerkelijk naar de specifieke pagina gaan en niet naar de homepage.

8. Wees creatief!

Er zijn eindeloze mogelijkheden als het gaat om flyerontwerp dus wees niet bang om iets nieuws te bedenken. Wees creatief, deel je ontwerp met collega’s en test wat het beste werkt voor je. Kom je er nog niet uit? De mensen van Drukbedrijf kunnen je altijd adviseren over de best practices rondom flyers.

Flyers kunnen een geweldige marketing tool zijn – maar alleen als ze goed zijn gedaan. Gebruik deze acht tips om flyers die echt de aandacht van mensen trekken en zo helpen je bedrijf te laten groeien. Veel succes!

You May Also Like
ING rentepunten 4

ING rentepunten

Als je eens goed om je heen kijkt, zie je dat iedere grootbank probeert klanten te lokken –…